۱۰ دقیقه طناب زدن برابر ۴۵ دقیقه دویدن است

۵۶ بازديد
فوایدن طناب زدن

مزایای سلامتی ده دقیقه طناب زدن برای بدن برابر چهل و پنج دقیقه دویدن است‎

 

 

یک متخصص پزشکی ورزشی معتقد است که مزایای سلامتی ۱۰ دقیقه طناب زدن برای بدن برابر ۴۵ دقیقه دویدن است و طی یک ساعت طناب زدن بدن تقریبا هزار کالری می‌سوزاند.

 

وی افزود: طناب زدن اصولی و صحیح ضربات و حرکات ناگهانی کمی را به مفاصل بدن وارد می‌کند و باعث تقویت عضلات شکمی برای استواری هر چه بیشتر بدن و عضلات پاها برای پریدن می‌شود.

 

وی گفت: ۱۰ دقیقه طناب زدن برای بدن برابر ۴۵ دقیقه دویدن است و طی یک ساعت طناب زدن بدن تقریبا هزار کالری می‌سوزاند.

 

این متخصص پزشکی ورزشی تصریح کرد: فعالیت طناب زنی موجب بهبود ضربان قلب و فشار خون می‌شود، انعطاف پذیری بدن را افزایش می‌دهد و در ایجاد تعادل، ارتباط و هماهنگی اعضای بدن بسیار موثر است.

 

وی خاطرنشان کرد: کسانی که به طور مرتب به تمرینات طناب زنی می‌پردازنند، جلسات منظم این ورزش سبب هماهنگی و تقویت عضلات بالایی و پایینی بدن می‌شود.

ی در پایان گفت: طناب زنی یک فعالیت ورزشی تحمل وزن در حالت ایستاده است. بنابراین باعث بهبود تراکم استخوانی و مانع از پوکی استخوان یا به تاخیر انداختن آن می‌شود.

نحوه صحیح دویدن برای تازه‌کارها؛ نکاتی که پیش از شروع باید بدانید

دویدن روشی است عالی و کارآمد برای داشتن احساسی بهتر و حفظ تناسب اندام. البته که انجام آن ساده است. کافی است یک جفت کفش خوب به پا کنید و شروع به دویدن کنید. منتها در بلندمدت، آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد راحت نخواهد بود و اساسا فعالیت ورزشی سنگینی است. آشنایی بیشتر با جزئیات و نکات مرتبط با دویدن کمک می‌کند بهتر و مؤثرتر مسیری را که پیش رو گرفته‌اید دنبال کنید. مطلب حاضر راهنمای جامعی است راجع‌به نحوه صحیح دویدن و جزئیات مرتبط با آن. اگر تازه به این رشته ورزشی روی آورده‌اید، همراه ما بمانید. در ادامه، خواهیم گفت که دوندگان تازه‌کار باید از کجا شروع کنند و چطور کارشان را ادامه دهند.

روش درست دویدن

شروع کار: ایجاد انگیزه برای دویدن

پیش از هرچیز باید از لحاظ ذهنی خود را آماده کنید و انگیزه لازم برای دویدن را در خود ایجاد کنید. چه راهکارهایی برای این منظور پیشنهاد می‌شوند؟ این تا حدود زیادی به شما و تصمیم‌های شخصی‌تان مربوط است. شاید بخواهید به‌خاطر حفظ تناسب اندام یا خوش‌اندام‌ماندن رو به دویدن بیاورید. شاید اهداف دیگری در سر داشته باشید و بخواهید در مسابقات دو شرکت کنید. به هر عنوان، لازم است بدانید برای چه ورزش می‌کنید و از اهدافتان برای ایجاد انگیزه استفاده کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.